Magazín - Suplementy

Strana 1 z 1
 
1
 
 

Pravda nebo mýtus? Vliv kofeinu na kretin!

Berete kreatin a slyšeli jste, že káva a kofein obecně odvodňuje vodu z těla? Co je na tom pravdy a jaký vliv mají nápoje s obsahem kofeinu vliv na účinky kreatinu? Jeden ranní šálek přeci nemůže nijak ovlivnit funkci kreatinu, nebo snad ano? To vše se dozvíte v následujícím článku.Není pochyb, že po proteinu je kreatin monohydrát jedním z nejrozšířenějších suplementů. Nejen že na první pohled zvětšuje velikost vašich svalů tím, že je nasytí vodou, ale také dokážete zvedat vyšší váhy a pokud zrovna váznete na bodu mrazu, může vám pomoci se posunout o kus dál.Kreatin má v kombinaci s tréninkem s těžkou váhou potenciál ke stimulaci svalové hypertrofie. Tato unikátní vlastnost pochází ze schopnosti kreatinu sloužit jako primární zásobiště energie, které rychle obrátí vyčerpání energie svalové buňky (ATP) během kontrakce – čímž dobije energii ve svalové buňce, prodlouží kontrakci a zlepší velikost i výkon svalů.Je vhodný pít kávu během dne, pokud berete kreatin?Kofein zná každý jako aktivní složku kávy nebo energických nápojů. Stimuluje nevrový systém a krátkodobě potlačuje pocit únavy. Ačkoliv mnoho lidí tvrdí něco jiného, je zajímavé, že mnoho prodávaných NO nakopávačů obsahuje jak kreatin tak kofein. Některé výzkumy posledních let dokázali, že má kofein negativní vliv na kreatin! Jeden z nich např. Vandenberghe... , kde porovnávali výsledky na kreatinu s kofeinem a bez. Ve skupině dobrovolníků, kteří brali pouze doplněk stravy kreatin, vzrostla síla o cca 17%.Ve skupině, které mimo kreatin byl suplementován také kofein síla nevzrostla vůbec.Takže tato studie možná dokázala, že společně obě látky nefungují a kofein tedy neguje účinky kreatinu. S největší pravděpodobností účinky kofeinu brání v transportu kreatinu do buňky. Kofein až po nasycovací fáziTakže jeden věděcký výzkum dokázal, že není vhodné pít kávu, colu nebo zelené čaje během suplementace kreatinu. Ale co když budete pít kávu po skončení nasycovací fáze? Studie od Lee a kol. ukázala, že po skočení prvního týdnu, kdy berete značně vyšší dávky kreatinu, si lze nějakou tu kávu dát. Po skončená nasycovací fáze, která trvá 5-7 dní (20-30g kreatinu denně), bylo podáváno dobrovolníkům zrhuba 600mg kofeinu hodinu před tréningem. Ukázalo se, že kombinace umí zvýšit silový výkon vysokointenzivním tréninku. Výsledky této studie ukázaly, že kofein požitý po nasycovací fázi nemá na kreatin negativní vliv. Zvýšení síly bude tím, že dovnitř svalové buňky se již dostal dostatek kreatinu, aniž by tomu kofein bránil. Když je dostatek kreatinu přeměněn na kreatin fosfát, zlepšující tvorbu ATP, a tím svalový výkon, příjem kofeinu před tréninkem možná jenom způsobí další transport kreatinu do svalové buňky, čímž se množství energie a svalové síly ještě zvýší.

Pravda nebo mýtus? Vliv kofeinu na kretin!

Kloubní výživa

Obchody nabízejí sportovcům nepřeberné množství kloubní výživy. Kdo se v tom má ale vyznat? Obsahují nejrůznější složky, někdy samostatně někdy v kombinacích. Tímto článkem chceme o nich informovat a přispět k lepší orientaci při výběru některého z doplňků stravy z této skupiny. Tyto doplňky chrání klouby, vyživují a pomáhají udržovat vaziva a klouby v dobrém stavu. KolagenJe součástí chrupavky, tvoří až jejich 40 %. Kolagen je nejdůležitější bílkovina lidského těla. Kromě toho, že je obsažena v pojivu a vazivu, pomáhá oddalovat stárnutí pokožky a současně ji zpevňuje, vyhlazuje vrásky nebo pomáhá zlepšovat pevnost vlasů a kloubů. Kolagen můžeme najít například v přípravcích Colafit či Pěnový kolagen Bioragel.Chondroitin sulfátTento polysacharid je doporučován jako doplněk léčby při osteoartróze, což je degenerativní zánětlivé onemocnění kostních kloubu. Chondroitin sulfát rovněž pomáhá u osob s oslabenou chrupavkou, které pravidelně cvičí. Jeho důležitou vlastností je schopnost vázat vodu a tím zabezpečuje elastické a mechanické vlastnosti chrupavky. Při dlouhodobém užívání, alespoň 2 měsíce má příznivé účinky při bolesti a zánětu u artrózy kloubů. Po vysazení účinek určitou dobu přetrvá. Chondroitin sulfát se vyskytuje v přípravcích Arthromedicus Complex, Artrin, Shark Cartilage, Celadrin a další.Glukosamin sulfátDalší z častých komponent přípravků kloubní výživy je molekula obsahující glukózu, která je ve vysokých koncentracích obsažených obsažena v kloubech a vazivu, kde ji náš organismus potřebuje k vytváření molekul nutných k opravám a udržování chrupavky. Glukosamin sulfát pomáhá zmírňovat bolest, ztuhlost a otoky kloubů a dalších kloubů zasažených artrózou, event. dalšími nemocemi. Stejně, jako u chondroitin sulfátu je doporučován u osteoartrózy. Glukosamin sulfát lze najít v přípravcích Arthrona, Barny´s Triple blend či Glucosamine Star.MSM (methylsulfonylmethan)Odborně správně dimethylsulfon. MSM je organická sloučenina síry, často spojována s Lignisulem. U této látky se uvádějí pozitivní účinky protizánětlivé u osteoartrózy nebo revmatoidní artritidy. Pomáhá tlumit bolestivost a otoky kloubů. Lignisul je patentově chráněný název pro čistou formu dimethylsulfátu, pojmenovanou podle přírodní látky ligninu izolovaného z lýka borovic.V doplňcích stravy můžeme např. MSM najít v přípravcích Pro klouby Trio, Flex Code sirup či Joint Activity.

Kloubní výživa

Jak rychle zhubnout

Člověk sám se sebou i svým tělem nebude nikdy spokojený a s věkem to bude horší a horší. Na druhou stranu je to možná posun k tomu, začít se o sebe trochu starat a posouvat své hranice dopředu. Možná jedete za týden na dovolenou k moři nebo máte rodinou oslavu, na kterém byste chtěli vypadat co nejlépe. Prázdninové kila se však usadili na těch nejméně vhodných místech a vám se stále nedaří se jich zbavit. Vysvětlíme vám, jak tělo funguje a poradíme vám triky, díky nimž se vám podaří zhubnout zcela určitě!Jak rychle lze hubnout?V první řadě je třeba si uvědomit, že drtivá většina dietologů nedoporučuje dietu/hladovkvu, díky které ztratíte více než jedno až jeden a půl kila za týden. Taková dieta nemůže být zdravá. Raději hubněte o trošku pomaleji, ale s ohledem na své tělo. Pro efektivní hubnutí je velmi důležitý poměr příjem energie - výdej energie. Je zcela samozřejmé, že pokud chcete zhubnout, výdej musí být větší než příjem. Na výběr máte tři možnosti:začít cvičit a zvýšit pohybomezit kalorická jídla a začít méně jíst zkombinovat obě metody do hromadyTřetí možnost je většinou ta nejlepší. Pamatujte, že pokud během týdne každý den vydáte o 500 kalorií více než přijmete, zhubnete o půl kila až kilo za týden.Příliš málo kalorií je na škoduDietologové a výživový specialisté se většinou shodují na tom, že při žádné dietě není vhodné přijímat méně než 1200 kalorií (ženy) a 1800 kalorií (muži). V takovém případě se totiž začne zpomalovat metabolismus a organismus se pro snížený příjem dostává do stresu. Důsledkem může být zmenšování svalů. ,, Dodávat tělu málo kalorií je to nejhorší, co člověk může udělat. Ztrácíte tuk, ale i svaly, které jsou při hubnutí důležité.Cvičená podpoří hubnutíIdeálně je pro shazování kil kardio cvičení, které dokáže odbourat nejvíce kalorií. Kromě toho se můžete několik hodin týdně věnovat i silovému tréninku. Lépe řečeno... na odbourání tuku je podle zkušeností nejlepší cvičení, během kterého se celou hodinu člověk potí. Volte aerobic, běh, kardio přístroje v posilovně a podobně. Chcete-li ještě zvýšit efekt cvičení, dejte si před ním L-carnitin, který zvýší kalorickou spotřebu během cvičení. Pokud se alespoň ze začátku necítíte na hodinové cvičení, můžete vyzkoušet intervalový trénink, během kterého se rychlé pasáže střídají s pomalejšími. oddychovými.Další rady a tipy...Odborník za shazování kil doporučuje několik dalších doplňujících tipů:Jezte hodně zeleniny. Zaplníte žaludek a pocit hladu vás bude trápit méně.Vyhýbejte se soli. Tělo přestane zadržovat vodu a vy díky tomu můžete zhubnout další kilo.Pijte množství čisté vody (bez bublinek).Vykažte ze svého domu zásoby - tak sladkosti jako slané kalorické pochoutky.Jezte zásadně z talíře u stolu. Budete mít mnohem lepší přehled, co všechno za den sníte.Snažte se najít si zábavu a zaměstnat se - pojídání vás bude pokoušet méně.Nepřeskakujte jídla. Dostaňte se do jídelní rutiny a tu dodržujte.Dopřejte si čaj na urychlení metabolismu - pu-erh či zelený čaj.

Jak rychle zhubnout

Rukola podporuje imunitu

Jako malý jsem si myslel, že mě chtějí ve školní jídelně otrávit listem pampelišky... Máte rádi rukolu? Tato bylina z čeledi brukvovitých, se vyznačuje specifickou ostrou oříškovou chutí. V restauracích jste se s ní už určitě setkali a nebude pro vás ničím novým. Rukola sama o sobě i bez dalších zvláštních ingrediencí dodá našim jídlům opravdu šmrnc. Kde se vzala, tu se vzala...Původní název této zdravé bylinky je „rucola“ a do našich končin se dostala z jihu, respektive z Apeninského poloostrova – Itálie. Časem její využití postupovalo do řecké nebo třeba francouzské kuchyně a její charakteristická štiplavá chuť tak zdobí nejen pizzy, ale i jiné pokrmy středomořské kuchyně.Jak vypadá a kde ji sehnat?Rukola připomíná podlouhlé listy pampelišky a u nás jí můžete sehnat především v supermarketech. Pokud ovšem chcete čerstvou, jednoduše si ji můžete celoročně pěstovat i sami doma! Na tácek s navlhčenou vatou si připravte semínka rukoly a pěstujeme ji na okně podobně jako třeba řeřichu.Rukola a její účinky na zdravíNejenže má Rukola specifickou chuť, ale také výborně chutná a co je hlavní je i zdraví prospěšná. Hlavní prospěšné složky pro naše tělo je zejména vitamín C a beta karoten. detoxikuje krev a naše játrapůsobí jako prevence před rakovinouposiluje imunitní systémodstraňuje plynatostzvyšuje chuť k jídluprokazatelně pomáhá zahánět únavuRukola je vhodná bylinka při hubnutí. Tuto bylinku můžete konzumovat klidně i každý den, přidávat si ji můžete do všech jídel, kam (přidáváte salát nebo zelí) vám bude vyhovovat. Rukolu můžete použít do polévek, salátů, pomazánek, omáček, těstovin, masa, rýži, bramborám nebo jako surový doplněk na chléb s pomazánkou (jako pažitku).

Rukola podporuje imunitu

Špenát zpomaluje stárnutí

Někteří ho jíte, jen protože vám v pohádce Pepek Námořník říkali, že po něm rostou svaly. Neobsahuje sice tolik železa, jako se všude psalo, ale je bohatý na mnoho mnoha minerálů a vitamínů, takže v podstatě posiluje naši imunitu a zpomaluje stárnutí.Do Evropy se dostal díky křižáckým výpravám kolem 16. století, avšak první zmínky o této rostlině pocházejí již z 10. století. V posledních se kupuje špenát hlavně zmrazený, připravený jako polotovar pro tepelné zpracování, ale naštěstí se opět vrací doba čerstvých jasně zelených špenátových listů, které si můžete v podstatě vypěstovat sami na zahradě. Je špenát zdravý?Někteří lidé se schodli na tom, že je špenát téměř zázračná rostlina. Obsahuje totiž mnoho vitaminů a minerálů:- vitamin K, který je velmi důležitý - ovlivňuje srážlivost krve- vitamin C posilující imunitní systém- provitamin A a vitamine E zachycuje volné radikály v těle a tím zpomalují stárnutí. - vitamin E, který chrání buněčné stěny a působí preventivně proti karcinogenním onemocněním.Mimo tyto vitamíny obsahuje špenát i kvalitní minerály... železo, vápník a jód. Vliv na zdravotní stav člověkasnižuje hladinu cholesteroluomezuje nebezpečí vzniku křečových žil a kardiovaskulárních onemocněnípodporuje léčbu bradavic a kuřích oknapomáhá při lámavosti nehtů a vlasů, při spáleninách, zánětech sliznic v hltanu, ústech, žaludku a při žaludečních vředech Dávejte si pozor! Špenát nemusí být zdravě prospěšný pro každého! Vyvarovat by se ho měli ti, kteří trpí tvorbou močových a ledvinových kamenů, protože obsahuje vysoký obsah kyseliny šťavelové.

Špenát zpomaluje stárnutí

Co jsou to chia semínka?

Pokud se trochu zajímáte o zdravou stravu, tak jste určitě už narazili někde na chia semínka. Shrneme si v tomto článku nejdůležitější informace o zmíněných chia semenech a samozřejmě i nějaké nepodstatné věci se v něm vyskytnou.Co jsou zač Chia semínka?Do našich končin se Chia semínka se začali dovážet z Jižní Ameriky. Májové a Aztékové se jejich nemohli nabažit. Proč? Semínka vám na první pohled mohou připomínat mák. Na internetu se také píše, že "chia" znamená v překladu "sílu", ale jiný zdroj zase uvádí, že je to odvozenina ze slova " chian ", což znamená" mastný ". Kde je pravda se už asi nedozvíme? Nutriční bohatství ve 100g chia semínek představuje cca 486 kcal, přičemž 42g tvoří sacharidy, 34g vláknina, 16,5g bílkoviny a 30g tuku. Není to nádhera? Semínka jsou známé hlavně pro svůj vysoký obsah omega - 3 mastných kyselin - téměř 60% z celkového množství tuku. Kromě omegy v nich najdete také kyselinu alfa - linolovou - ALA. Podíl vlákniny také není k zahození, v 2 polévkových lžic se nachází kolem 10g vlákniny. No a v těch dvou lžic najdeš i 18% GDA vápníku, 35% fosforu, 24% magnézia i hořčíku a téměř 50% manganu.Chia jako součást receptůJeden z nosných parametrů tohoto zázraku je, že po konzumaci navozuje pocit nasycení. Empirický pokus nám dokáže, že když smícháš lžíci chia semínek s vodou a za půl hodinu jejich dojdeš zkontrolovat, tak najdeš v poháru něco jako želatinu. Čili, když ty semínka sníte, tak vám v břiše se spolu s obsahem žaludku jakoby nabobtnají a vytvoří se podobný efekt a proto nebudete hladoví. Na druhou stranu, kdyby to byl takový mega zázrak a jedli by je všichni, tak s nadváhou nemá nikdo problém a jsme krásní a štíhlí. Pravda je zase někde uprostřed.Pro lidi trpící alergií na lepek jsou výborné... chia semínka vám mohou posloužit jako alternativa do různých snídaňových placek, nebo pokud si děláš nějakou kaši k snídani, tak je tam zamíchejte. Já si osobně ke snídani rozmixuji ovesné vločky, protein, chia semínka, slunečnicové semínka a rozinky společně s vodou a vypiji. Směs mám předmixovanou a připravenou dopředu... je to pro mne rychlý a pohodlný způsob nasnídání se a pokud nestíhám, není problém jej vypít v autě po cestě do práce. Chia nemají žádnou výraznější chuť a tak se hodí v podstatě do každého pokrmu, do koláčů, do dresingů, burgerů a smíchat je můžeš např. do jogurtu či rýže.

Co jsou to chia semínka?
 
Strana 1 z 1
 
1
 
 
 

Doprava ZDARMA

Při nákupu alespoň za 2 000Kč získáte dopravu zdarma u PPL, České pošty a GLS.

Výběr z domova

Vybírejte dárky z pohodlí z tepla vašeho domova. Díky bankovnictví nemusíte hnout ani prstem a do 3 dnů máte hračky doma.

Vrácení zboží do 14 dnů

Nefunguje dárek tak, jak jsme popsali či vám zboží nevyhovuje? Neponičené ozkoušené ho můžete vrátit do 14 dnů.